Zawodowcy w Gorzowie 3.0

Miasto  Gorzów Wielkopolski w partnerstwie z  Konsorcjum: Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa i  Lubuska Izba Rzemieślnicza w Gorzowie Wielkopolskim oraz Gorzowskim Ośrodkiem Technologicznym Park Naukowo - Przemysłowy Sp. z.o.o. realizują projekt „Zawodowcy w Gorzowie 3.0”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w zakresie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego, zgodnie z Priorytetem 6 Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli, cel szczegółowy f, typ projektu Specjalista na rynku pracy realizowanego przez ZIT Gorzów Wielkopolski.

Termin realizacji projektu
Projekt jest realizowany w okresie od 01.10.2024 r. do 31.10.2028 r.

Finansowanie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027

Numer umowy
FELB.06.07-IZ.00-0009/24.

Koszty i dofinansowanie projektu
Całkowity koszt projektu: 16 872 813,96 .
Dofinansowanie projektu: 14 341 891,86 , w tym ze środków europejskich: 14 341 891,86zł zł.

Cele projektu

Głównym celem podejmowanych działań w projekcie jest m.in. dostosowanie oferty edukacyjnej kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy, podniesienie prestiżu szkolnictwa branżowego, zorganizowanie praktycznych form nauczania, w tym staże, włączenie pracodawców oraz doradztwo edukacyjno-zawodowe uczniów szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe w powiecie.

Grupy docelowe

Działaniami objęci zostaną następujące grupy beneficjentów:

  • uczniowie szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe - 2144 uczniów
  • nauczyciele przedmiotów zawodowych - 76 nauczycieli

Zadania projektu

  • Realizacja staży u pracodawców i przedsiębiorców - uczniowie CEZiB, ZSEk, ZSEl, ZSG, ZSOdz, ZSTiO wezmą udział w stażach zorganizowanych w ramach projektu - 150h/os. Celem staży zawodowych jest przygotowanie przyszłych pracowników pod względem praktycznym do wykonywania pracy w określonym zawodzie, wynikającym z konkretnego zapotrzebowania pracodawców. Staże uczniowskie to forma wsparcia szczególnie ceniona przez ludzi młodych wchodzących dopiero na ścieżkę zawodową. Zwiększa ich szanse na otrzymanie stałego zatrudnienia u pracodawcy organizującego staż, któremu można wykazać udokumentowaną praktykę zawodową zdobytą w ramach praktycznego wykonywania zadań.
  • Podnoszenie i doskonalenie kompetencji zawodowych – będą realizowane szkolenia, warsztaty i kursy podnoszące kompetencje zawodowe zarówno uczniów jak i nauczycieli. Uczniowie zostaną wyposażeni w wiedzę merytoryczną, a nauczyciele w metodologię z zakresu efektywnego prowadzenia zajęć zawodowych z uczniami. Podnoszenie i doskonalenie kompetencji zawodowych odbędzie się poprzez praktyczne zajęcia kończące się uzyskaniem zaświadczenia lub certyfikatu. Uczestnictwo w zajęciach zwiększą szanse uczniów na zatrudnienie na lokalnym rynku pracy. Zaplanowane działania obejmą obszary związane z reklamą i multimediami, działalnością finansową, fryzjerską, logistyczno-spedycyjną, informatyczną, motoryzacyjną, robotyką.
  • Zdobywanie kwalifikacji zawodowych - W ramach zadania uczniowie i nauczyciele wezmą udział w szkoleniach, warsztatach i kursach pozwalających na zdobywanie kwalifikacji zawodowych zarówno uczniów jak i nauczycieli. Uczniowie zostaną wyposażeni w wiedzę merytoryczną, a nauczyciele w metodologię z zakresu efektywnego prowadzenia zajęć zawodowych z uczniami. Zdobywanie kwalifikacji zawodowych odbędzie się poprzez praktyczne zajęcia kończące się uzyskaniem zaświadczenia lub certyfikatu
  • Rozwój sieci doradztwa zawodowego - wspieranie uczniów w procesie podejmowania świadomych decyzji edukacyjnych i zawodowych na wszystkich etapach kształcenia. Zaplanowane działania pozwolą uczniom zdobyć kluczowe kompetencje na rynku pracy tj. kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, umiejętność pracy w zespole, czy umiejętność rozumienia.
  • Współpraca z pracodawcami - Zadanie ma na celu umożliwienie uczniom i nauczycielom bezpośredniego obserwowania i doświadczania pracy w konkretnej firmie. Uczniowie będą mieli możliwość zapoznania się z działalnością firmy, która jest najbardziej zbliżona do zawodu nauczanego w szkole prowadzącej kształcenie zawodowe. Poprzez wizyty studyjne w danym przedsiębiorstwie uczeń ma możliwość poznawania na bieżąco nowych rozwiązań i technologii w danej branży. Celem wizyt studyjnych jest nabycie przez ucznia wyższych kompetencji zawodowych i komunikacyjnych. Udział uczniów w takich zajęciach stanowi inspirację do rozwoju zawodowego i osobistego nabywania motywacji nauki w zawodzie. 

Rezultaty Projektu

Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem

  • 1000 kobiet i 1144 mężczyzn,

Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich

  • 330 kobiet, 340 mężczyzn,

Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

  • 6 placówek

Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

  • 35 kobiet i 41 mężczyzn,

Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym

  • 140 kobiet i 160 mężczyzn,

Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu

  • 460 kobiet i 488 mężczyzn,

Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu

  • 35 kobiet i 41 mężczyzn,

Biuro Projektu

Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego

NAJNOWSZE ARTYKUŁY:

NAJNOWSZE ZAPOWIEDZI: