Trwa Job Starter

16 LUTY 2016 13:00

AUTOR: ZIPH / E-MAIL:

To pionierski projekt kojarzący uczniów i studentów z wyróżniającymi się pracodawcami w regionie. ZIPH jest partnerem przedsięwzięcia.

Job Starter jest skierowany do uczniów i studentów, którzy już poszukują, lub za chwilę rozpoczną poszukiwanie pracy, z najlepszymi pracodawcami regionu: Arctic Paper, Borne Furniture, Faurecia, SE Bordnetze Polska, Solvay, Grupa Telemond, Vetoquinol.

Dla firm to konkretne profity, bo z absolwentów mają szansę wyłowić tych najlepszych i już na początku wspólnej drogi zawodowej dać im potrzebną praktykę i niezbędne kwalifikacje.

Pomysłodawcami „Job Startera” są właścicielki firmy Idea HR Doradztwo Personalne z Gorzowa Wlkp. Edyta Hubska i Dorota Siedziniewska. Projekt już zyskał pozytywne oceny uczestników. Tych zgłosiło się dwa razy więcej niż było miejsc. Łącznie w projekcie bierze udział przeszło 100 uczniów i studentów.

Uczestnikami projektu są przede wszystkim uczniowie szkół technicznych: Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej - Wydziału Technicznego, Zespołu Szkół Elektrycznych i Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących. - Biorący udział w projekcie uczniowie jeszcze nie mieli okazji skonfrontować się z realiami i twardymi zasadami rynku pracy. Dlatego w programie projektu przewidzieliśmy cykl warsztatów, w czasie których uczestnicy będą odkrywali swój potencjał, predyspozycje, swoje mocne i słabsze strony, poznają zasady autoprezentacji, pisania CV, uczestnictwa w rozmowach kwalifikacyjnych – mówi Edyta Hubska.

Projekt pokazuje przede wszystkim, że uczniowie i same szkoły widzą potrzebę jak najszybszego zetknięcia młodych ludzi z realiami rynku pracy, z wyzwaniami jakie na nich czekają. W szkołach młodzież otrzymuje widzę merytoryczną, tej praktycznej, bezpośredniej, na przykład kontaktu z pracodawcami brakuje – mówi Tomasz Molski z ZIPH.

Dla firm to konkretne profity, bo z absolwentów mają szansę wyłowić tych najlepszych i już na początku wspólnej drogi zawodowej dać im potrzebną praktykę i niezbędne kwalifikacje. - Mamy nadzieję, że dzięki projektowi młodzi ludzie będą lepiej nas rozumieli, zanim zaaplikują na konkretne stanowiska. My z kolei trochę lepiej ich poznamy. Mamy szanse wejść we współpracę z uczelniami i szkołami, które ich kształcą. Mamy też szanse na dostosowanie programów do realnych potrzeb, jakie na dziś mają pracodawcy. Jest to program dzięki, któremu chcemy zaistnieć na lokalnym rynku jako firma rozpoznawalna dla młodzieży, jako potencjalny pracodawca, do którego wrócą po zakończeniu edukacji. Młode kadry są niezbędne w każdym przedsiębiorstwie. Jest to też program, który znakomicie wpisuje się w inne działania realizowane w naszej firmie z akcentem na słowo edukacja – mówi Adriana Kraciuk, kierownik Zespołu do Spraw Zasobów Ludzkich w firmie Solvay.

Pod koniec ubiegłego roku odbyły się pierwsze warsztaty w szkołach i na uczelni, kolejne, tym razem wyjazdowe, w firmach odbędą się już na przełomie lutego i marca. W kwietniu natomiast Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa zorganizuje dla uczestników projektu spotkania z przedsiębiorcami.