Raport O3

14 PAŹDZIERNIK 2016 15:00

AUTOR: ZIPH / E-MAIL:

Zapraszamy do zapoznania się z kolejnym raportem stworzonym w ramach realizowanego m.in. przez ZIPH projektu „Metoda akceleracji rozwoju kompetencji przekrojowych w procesie kształcenia praktycznego studentów” PROGRAM ERASMUS+.

W ramach międzynarodowego projektu „Metody akceleracji rozwoju kompetencji przekrojowych w procesie kształcenia praktycznego studentów” publikujemy wyniki kolejnego rezultatu O3 – „Macierz zależności metod kształcenia praktycznego i nauczania umiejętności przekrojowych”. Jest to trzecia z planowanych ośmiu części projektu. Rezultat O3 został opracowany w 3 krokach:

Krok 1. Zestawienie zidentyfikowanych w ramach zadania pierwszego metod kształcenia praktycznego i przyjętych w projekcie kompetencji przekrojowych zdefiniowanych również w O1

Krok 2. Nadanie kompetencjom przekrojowym współczynnika przydatności

Krok 3. Ocena przez zespoły eksperckie partnerów, która obejmowała odpowiedź na pytanie: czy dana metoda kształcenia praktycznego wywiera pozytywny wpływ na podnoszenie poziomu danej kompetencji przekrojowej i w jakim stopniu?

Ocenie poddano 85 metod, które zostały ocenione przez 8 instytucji realizujących projekt:

Politechnika Poznańska, Centria University of Applied Sciences, Politechnika Częstochowska, Federacja Edukacyjna JEDU, University of Maribor – Faculty of Economics and Business, Matej Bel University Banska Bystrica, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz  Zachodnia Izba Przemysłowo – Handlowa w Gorzowie Wlkp.

W ustalaniu ważności metod kształcenia praktycznego w aspekcie ich wpływu na podnoszenie poziomu kompetencji przekrojowych zastosowano 2 metody agregacji danych: metodę sumy ocen oraz metodę średniej ocen. W wariancie metody średniej ocen wyniki opracowano dodatkowo w dwóch wariantach: gdzie wszyscy Partnerzy oceniali wszystkie metody kształcenia praktycznego oraz w wariancie, gdzie Partnerzy oceniali tylko te metody kształcenia praktycznego, które stosowane były lub są w ich instytucjach partnerskich lub te, które znają.

Zachęcamy do zapoznania się z wynikami.

PUBLIKACJA JEST BEZPŁATNA i udostępniana jedynie w języku angielskim. Pobierz ją TUTAJ 

 

Publikacja jest udostępniona na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.