Kurs na HR za nami

21 PAŹDZIERNIK 2016 09:30

AUTOR: ZIPH / E-MAIL:

Zatrudnianie pracowników z Ukrainy, współpraca organizacji biznesowych z uczelniami wyższymi, budowania marki pracodawcy oraz zmiany pokoleniowe w firmach - to tematy, o których dyskutowano podczas konferencji „Kurs na HR”. 

Spotkanie zorganizowano 20 października w gorzowskiej Przystani Sportów Wodnych, a ZIPH była partnerem strategicznym wydarzenia.

W konferencji wzięło udział blisko 100 zaproszonych gości. Swoją wiedzę wzbogacili członkowie zarządów, dyrektorzy lokalnych organizacji, osoby zarządzające działami personalnymi, przedstawiciele władz samorządowych oraz urzędów państwowych, a także pracownicy uczelni wyższych. W malowniczej scenerii nabrzeża Warty uczestnicy mieli okazję wysłuchać ciekawych prelekcji, a także wziąć udział w debacie ekspertów oraz sesjach networkingowych.

Zorganizowane przez wywodzącą się z Gdańska, a obecną od 6 lat również w Gorzowie Grupę Doradztwa Personalnego Progres, spotkanie stanowi jedną z pierwszych w Polsce inicjatyw, ukierunkowaną na integrację lokalnych samorządów z obszarem szkolnictwa i działami HR w firmach. Piąta, jubileuszowa edycja konferencji „Kurs na HR”, która odbyła się w Gorzowie, w dużej mierze przyjęła formułę debaty na temat oczekiwań pracowników i pracodawców na rynku pracy. Sporo czasu poświęcono również zagadnieniu budowania marki pracodawcy i dbania o wizerunek firmy.

Konferencja została podzielona na 3 bloki tematyczne. Każdy z nich kończył się prelekcją ekspercką, po której koreferenci rozwiewali wątpliwości uczestników. Pierwsza dotyczyła kwestii związanych z zatrudnianiem pracowników z Ukrainy. W roli eksperta w tej dziedzinie wystąpił Paweł Klimczak, Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego. Tłumaczył on prawne zawiłości występujące w postępowaniu administracyjnym wobec cudzoziemców. Drugi blok został poświęcony dobrym praktykom współpracy między nauką i biznesem oraz zmianom pokoleniowym, czyli przekazywaniu wiedzy, doświadczeń i umiejętności wewnątrz organizacji.
Inną ważną kwestią mającą wpływ na sukces firmy, na którą zwrócono uwagę na konferencji, jest nieustanna motywacja pracowników i budowanie relacji między pionem zarządzającym a wykonawczym. Tworzenie autorytetu, sposób wydawania poleceń, możliwości samorozwoju, jasno wytyczona ścieżka awansu, premie, bonusy - wszystko to ma wpływ na efektywność pracowników i ich większą identyfikację z firmą.

Część oficjalną zwieńczył niezwykle ciekawy temat budowania marki pracodawcy, którego zadaniem było wskazanie przedsiębiorcom, jak świadomie wzmacniać swoją reputację i dbać o wizerunek firmy.