Dotacje dla eksporterów

07 LIPIEC 2016 12:00

AUTOR: ZIPH / E-MAIL:

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła system dotacji dla eksporterów. Pula środków dla firm wynosi ponad 100 milionów złotych.

To już drugi finansowany ze środków Unii Europejskiej projekt Ministerstwa Rozwoju promujący Polskę i polską gospodarkę za granicą. Tym razem na budowanie świadomości marki polskiej gospodarki na świecie i wsparcie przedsiębiorców z poddziałania 3.3.2 programu operacyjnego „Inteligentny rozwój" pn. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand" przeznaczone zostanie 35,6 mln euro.

Informacja o tym działaniu: 

Celem bliźniaczego poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand" jest zwiększenie wolumenu eksportu produktów lub usług innowacyjnych z najlepiej rokujących sektorów gospodarki. 100 mln zł zaoferowane przez Agencję właśnie z tego instrumentu ma trafić na promocję marek produktowych, które mają szansę stać się rozpoznawalne na rynkach zagranicznych, oraz Marki Polskiej Gospodarki dla branż o największym potencjale eksportowym. Za takie uznano 12 branż. Są to: sprzęt medyczny, kosmetyki, IT/ICT, jachty i łodzie, meble, polskie specjalności żywnościowe, usługi prozdrowotne, maszyny i urządzenia, biotechnologia i farmaceutyka, moda polska, budowa i wykańczanie budowli, części samochodowe i lotnicze.


Informacja o tym działaniu: 


Dzięki dofinansowaniu przedsiębiorcy będą mogli wziąć udział w wybranych branżowych imprezach targowych, wyjazdowych misjach gospodarczych oraz seminariach, kongresach i konferencjach, a także zorganizować przyjazdowe misje gospodarcze, przeprowadzić działania informacyjno-promocyjne oraz skorzystać z doradczych i szkoleniowych usług w zakresie umiędzynarodowienia. Inicjatywy podjęte przez przedsiębiorców będą elementem prowadzonych przez Ministerstwo Rozwoju ogólnych działań promujących wybrane sektory polskiej gospodarki oraz Markę Polskiej Gospodarki.
Maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych projektu może wynieść do 1 mln zł, a poziom dofinansowania od 50 do 85 proc. całkowitej kwoty tych wydatków, w zależności od wybranej przez przedsiębiorcę formy dofinansowania oraz statusu wnioskodawcy (mikro-, mały lub średni przedsiębiorca), bo z pomocy mogą skorzystać jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Główne rodzaje wydatków to koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa firmy w danych targach lub wystawie (pomoc publiczna) lub alternatywnie koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie (pomoc de minimis).

Na wnioski od przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją na nowe rynki, w szczególności perspektywiczne rynki pozaunijne, PARP czeka do 5 sierpnia.