Rozmowy o biznesie na rynku francuskim

28 LISTOPAD 2024 09:00

AUTOR: ZIPH / E-MAIL:

28 listopada w Gorzowie miało miejsce spotkanie poświęcone szansom i wyzwaniom związanym z wejściem lubuskich przedsiębiorców na rynek francuski.

Francja, jako jeden z największych rynków w Europie, od lat przyciąga polskich przedsiębiorców. Jednak wejście na ten rynek nie jest pozbawione wyzwań. Podczas spotkania uczestnicy mieli okazję poznać zarówno szanse, jak i zagrożenia związane z ekspansją na ten rynek.

Ekspertem, który podzielił się swoją wiedzą i doświadczeniem, był Gildas Rafaël Thibaud Malandain, specjalista w nawiązywaniu kontaktów biznesowych z firmami zagranicznymi i promocji polskich technologii na rynku francuskim.

Uczestnicy spotkania mieli okazję poznać nie tylko podstawowe informacje o sytuacji ekonomicznej i kulturowej we Francji, ale również dowiedzieć się, jak skutecznie budować swoją markę na tym wymagającym rynku. Ekspert przybliżył specyfikę negocjacji handlowych, znaczenie współpracy z lokalnymi partnerami oraz przedstawił szereg praktycznych wskazówek dotyczących marketingu i promocji. Na dziś Polska głównie eksportuje do Francji głównie: produkty rolno-spożywcze, wyroby przemysłowe, takie jak warzywa, meble, urządzenia elektryczne, części samochodowe oraz sprzęt budowlany i maszyny rolnicze.

Jednym z ciekawych tematów, poruszanych podczas spotkania była kultura biznesu we Francji. Uczestnicy dowiedzieli sięm.in., jak ważne jest zrozumienie subtelnych różnic kulturowych, które mogą mieć istotny wpływ na przebieg negocjacji i budowanie relacji biznesowych. Przedsiębiorcy chcący postawić pierwsze kroki na rynku francuskim mogą skorzystać z pomocy takich instytucji jak Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) czy Francusko-Polska Izba Gospodarcza.

Organizatorem spotkania był Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.